La Disciplina Positiva (DP) té el seu origen en el treball dels austríacs
Alfred Adler (metge i psicoterapeuta) i Rudolf
Dreikurs (psiquiatra i educador). I és portada a la pràctica per la Doctora Jane
Nelsen i Lynn Lott (EUA), autores de diversos llibres i manuals per a pares i
educadors, i creadores de la Discipline Positive Association.
La DP es basa en relacions de respecte mutu i en tenir en compte tant les
necessitats dels nens com les dels adults i de la situació.
Proposa una educació basada en l'equilibri entre la fermesa i l'afecte. Allunyant-se dels estils massa permissius o massa autoritaris, dota als pares o educadors de múltiples eines per tirar endavant el repte d'educar sense càstigs ni premis, i busca oferir als infants competències i habilitats necessàries per arribar a ser el què vulguin ser.
Transmet una visió positiva dels errors, tant dels nens com dels pares o educadors, com a oportunitats per aprendre.
La metodologia utilitzada ajuda als pares o educadors a entendre els motius
que hi ha darrera la frustració, els crits, les lluites de poder, les
rebequeries,... I promou actituds positives vers els nens basades en el
respecte mutu i la col·laboració.
També els proporciona solucions eficaces a llarg plaç basades en l'educació emocional, l'empatia, la confiança, la connexió,...
També els proporciona solucions eficaces a llarg plaç basades en l'educació emocional, l'empatia, la confiança, la connexió,...
Jane Nelsen, en el seu llibre "Como educar con firmeza y cariño",
enumera cinc critèris a tenir en compte per a la Disciplina Positiva:
Aquests cinc criteris serveixen de pauta a l'hora d'escollir quines eines
utilitzar per a l'educació dels nostres fills i filles, optant per mètodes que
ens ajudin a establir una relació d'amor, respecte i col·laboració. Sense
perdre de vista la importància de la cura d'un mateix.
Genial!
ResponEliminaPer mi la paraula clau és connexió.
Tambè m'ha ajudat molt veure q els errors son oportunitats x aprendre.